זוועת חדר כושר בשם גרייט שייפ (great shape)

24 ינו

הסיפור הזה נגמר אמנם כבר לפני כשלושה-ארבעה חודשים, אבל רק עכשיו הזדמן לי לשבת ולכתוב עליו. הייתי לקוח של רשת מועדוני הכושר גרייט שייפ (great shape) ממועד שחרורי בצה"ל בשנת 2004 ועד השנה האחרונה (2008). שלוש שנים הייתי מנוי באחד מסניפי הרשת באזור השרון והייתי יחסית מרוצה. אמנם המחיר היה מעט גבוה יחסית למועדוני כושר עצמאיים ונטולי רשת, אבל המכשור היה מוצלח, המאמנים אדיבים ושעות הפתיחה נוחות.

לפני כשנה וחצי עברתי להתגורר עם זוגתי בעיר תל אביב וכתוצאה מכך העברתי את המנוי שלי מסניף גרייט שייפ (great shape) הרגיל שלי לסניף תל אביב ברחוב אבן גבירול 68 (סמוך לכיכר רבין). כמי שהיה רגיל למרכזי הקניות של ה"פריפריה" היחסית של השרון די הופתעתי מהגודל, שלא לומר הקוטן, של המקבילות התל אביביות. מגה, שופרסל, הום סנטר – הסניפים התל אביבים היו כולם קטנים ומצ'וקמקים יותר מאלה שהכרתי. סניף תל אביב של גרייט שייפ (great shape) לא היה שונה מכך – קטן יותר, צפוף יותר ועם פחות מכשירים. אבל הרבה יותר קרוב לבית מן הסתם מהסניף בשרון. העברתי את המנוי שלי שהיתה לו עוד שנה של התחייבות וזוגתי רכשה מנוי משלה במועדון.

אחרי מספר חודשים של שימוש מאסנו בחדר הכושר. הצפיפות היתה רבה מדי, התורים למכשירים בשעות ההגעה שלנו היו ארוכים מדי ובמכון לא היו מספיק מכשירי אירובי מהסוג שאנו משתמשים בו. ביקשנו לבטל את המנויים. למי שלא יודע, חדרי הכושר עושים צרות צרורות למי שמבקש לבטל מנוי. התשובה המיידית היא "אי אפשר" והדרך היחידה שבאמצעותה ניתן לבטל מנוי היא באמצעות אישור רפואי מרופא. הפתרון של גרייט שייפ תל אביב (great shape) לבעיה היתה "תמכרו את המנוי".

אנחנו לא היינו מעוניינים לעבוד עבור גרייט שייפ (great shape) תל אביב או גרייט שייפ (great shape) בכלל, וביקשנו לבטל את המנוי ולהשיב לנו את כספינו. בעקבות הסירוב הגשנו תלונה למועצה הישראלית לצרכנות, ולאחר דין ודברים וחלופות מכתבים שארכו מספר חודשים המועצה הורתה לסניף גרייט שייפ תל אביב (great shape) לשנות את אופי הפעילות במקום – או לבטל לנו את המנוי.

אבל, כמובן שזה לא שכנע את גרייט שייפ תל אביב. אחרי מספר שיחות טלפון ולאחר ששום דבר לא התקדם החלטתי ללכת שוב למכון באבן גבירול בעצמי, כדי לבטל את המנוי. דרשתי לדבר עם מנהלת הסניף (שכמובן לא היתה במקום) ולבסוף דיברתי עם סגנית מנהלת סניף תל אביב, שלמרות שהצגתי בפניה את המכתב של המועצה לצרכנות – סרבה לבטל לנו את המנויים.

התחלתי לצעוק. דרשתי את ביטול המנוי, וידאתי שיתר הלקוחות שהיו בגרייט שייפ תל אביב אבן גבירול 68 (great shape) ישמעו את מה שאני אומר. התקשרתי למועצה לצרכנות והעליתי את מי שטיפלה בתלונה שלי על הקו (וידאתי מראש שאלה שעות המענה הטלפוני). הגברת מהמועצה שוחחה עם סגנית המנהלת, שעדיין סרבה לבטל לי את המנוי. הודעתי לסגנית מנהלת סניף גרייט שייפ תל אביב (great shape) אבן גבירול, סמוך לכיכר רבין, שאני לא עוזב את הסניף עד לביטול המנוי. היא איימה בהזמנת משטרה. אמרתי לה "תפדאלי" ותיארתי לה את כותרת הידיעה האפשרית בעיתון ביום המחרת.

לבסוף, סגנית מנהלת הסניף העלתה מולי טלפונית את סמנכ"לית התפעול של רשת גרייט שייפ (great shape), שהבטיחה לי לטפל אישית בעניין. לאחר כחודש המנוי אכן בוטל. אני וזוגתי זוכינו לאחור בסכום מכובד ביותר, כמובן לאחר מספר שיחות טלפון נוספות עם סמנכ"לית התפעול של רשת גרייט שייפ (great shape).

אז מה המטרה שלי בסיפור הזה? ראשית, הוצאת קיטור, כמובן. שנית, אני רוצה שכמה שיותר אנשים ידעו על טיב השירות של סניף תל אביב אבן גבירול 68 של גרייט שייפ (great shape) ושל הרשת בכלל מבחינת מדיניות ביטול המנויים. אני רוצה שידעו עד כמה הם קשים ורעים, במיוחד כשהרשת יוצאת בחוצפתה בקמפיין בו היא מבטיחה כצ'ופר לאפשר למנויים לבטל את המנוי אם הם לא מרוצים. חוצפה בעייני שדבר שאמור להיות טבעי ובסיסי מוצג כבונוס ועוד מותנה בזמן. בעיקר כשהמציאות הרגילה שונה כל כך.

בנוסף, ישנה לצערי המסקנה הבלתי נמנעת. נותני השירות מבינים רק כח. עד שלא התנחלתי, בכח, בסניף גרייט שייפ תל אביב (great shape), דבר לא השתנה. לא עזרו המכתבים של המועצה לצרכנות, האיומים בתביעה (שלא באמת רציתי להסתבך איתה כמובן) והצעקות. עד שלא התנחלתי במשרדי החברה ולא הסכמתי להתפנות – דבר לא קרה.

הייתי רוצה לקוות שברשת שינו בינתיים את המדיניות שלהם, אבל אני בספק גדול. אני מקווה שלקוחות נוספים ילמדו מהחוויה הלא נעימה שלי ויסיקו את המסקנות המתבקשות.

12 תגובות to “זוועת חדר כושר בשם גרייט שייפ (great shape)”

  1. יונית ינואר 24, 2009 בשעה 19:19 #

    גם אני הייתי מנויה בסניף הזה. בהתחלה הייתי באה מאוחר בלילה והיה סבבה. אח"כ התחלתי להגיע בשעות של בני אדם, והיה בלתי נסבל. והשיא מבחינתי היה שהם התקשרו לנסות לשכנע אותי לחדש מנוי ביום השואה. היו לי עוד שלושה חודשים, אבל לא הופעתי שם יותר (ולא היה לי כוח להפעיל כוח). הם ממני ומאף אחד שאני מכירה לא ישמעו.

  2. לוסיען נן שאול מרץ 20, 2009 בשעה 12:05 #

    בסניף כפר סבא של Great Shape,המצב לא יותר טוב. היה לנו יום שלישי אחרון בערב הופעה של החוג לריקודי בטן. היגענו לבושות עם התילבושות, כל אחת עם כיבוד שהכינה, מלובה בחברים מוזמנים, אחרי שהזמינה בייבי סיתר בבית ושמענו שההופעה בוטלה!!!!!! ועוד הם אמרו שהם הודיעו לכולם! הינו שם 20 בנות שלא קיבלו שום הודעה מאף אחד! זילזול ואי איכפטיות!!! אין סכנה שאחדש את המנוי שלי
    ולא לדבר על ליכלוך וחוסר איברור, זה סיפור אחר……..

  3. מיכל מאי 15, 2009 בשעה 12:19 #

    עליך להבין דבר אחד…..כשנרשמת למועדון חתמת על חוזה,בדיוק כמו שאתה חותם על חוזה לשכירת דירה.בחוזה רשום מפורשות כי לא ניתן לבטל מנוי אלא במקרים חריגים. הרשת מאפשרת לך לצאת מהמנוי ע"י מכירת המנוי (דבר נהוג ומקובל במועדוני כושר). למעשה,הסיבה היחידה שביטלו לך את המנוי היא ע"מ להשקיט אותך,הם לא היו חייבים לעשות זאת והם בכל זאת ביטלו לך….תגיד תודה….

  4. ליאור מאי 22, 2009 בשעה 20:05 #

    @מיכל

    מיכל חמודה, אני לא צריך להגיד תודה לאף אחד. החוזה היה מקפח והוא לא היה עומד במבחן ביהמ"ש. אני נורא מצטער שכאזרח במדינת ישראל יש לי זכויות צרכניות ובין השאר הן מרשות לי לצאת מחוזה, בדיוק כמו שאני יכול לצאת מחוזה העסקה או שכירות. כשהמועדון או בעל הדירה לא עומד בתנאי החוזה, אני פתור מהחוזה. בגרייט שייפ התחייבו בפני על תנאים מסוימים ולא הצליחו לספק אותם. לכן, אני רואה עצמי משוחרר מהחוזה. צר לי שהדרך היחידה שבאמצעותה הצלחתי להשתחרר מהחוזה הזה היתה באמצעות הפעלת כח, אבל אם אלה הכללים אני נאלץ לשחק לפיהם. אני רק מקווה שהמשכורת שאת מקבלת מגרייט שייפ כוללת גם השארת תגובות בפוסטים באינטרנט.

  5. גידי יוני 3, 2009 בשעה 12:05 #

    מה איתך? ברור שמיכל לא מקבלת משכורת, זה נקרא דיבידנד כשאת בעלת מניות, אלא אם היא גם מושכת משכורת על השארת תגובות באינטרנט, כעובדת.

    מיכל גם לא מבינה שיש חוקים לחוזים, יש אפילו אחד גדול שנקרא (כולם ביחד) "חוק החוזים" בכל אופן, שווה להתעניין, רואים שחוזים הם לא חזקים כמו שמקומות כמו גרייט שייפ היו רוצים שתאמינו.

  6. מאיר יוני 29, 2009 בשעה 3:31 #

    קשקשנים!!! לא טוב לכם תתאמנו בבית..למועדוני כושר הוצאות רבות והם חייבים מודלים עסקיים לשנה קדימה אחרת יקרסו,הבחור מהכתבה מגמתי ושיפוטי ואפילו נקמן.

    יש ברשת הזו מספר עובדים רב שאם כולם ינהגו כמוך ישארו חסרי עבודה…חוכמה גדולה לצרוח בסניף..ישראליות לשמה!!! אתה לא יותר טוב מהם!! תלמד לכבד התחייבויות!!

  7. ליאור יולי 2, 2009 בשעה 10:21 #

    @מאיר, מה עניין שמיטה להר סיני? גם לארגוני פשיעה, להבדיל אלף אלפי הבדלות, יש הוצאות רבות, מודלים עסקיים ומספר עובדים רב שמעצר ישאיר אותם מחוסרי עבודה. ש גרייט שיייפ ילמדו לכבד את החוק, ולהשקיע כסף נכון יותר במימון טוקבקיסטים ו-SEO.

  8. רונה יולי 21, 2009 בשעה 21:26 #

    כל הכבוד לך. אני מצדיעה לך על האומץ והנחישות . הלוואי שתתארגן קבוצה של אנשים נגד המכון האומלל הזה. היום לדוגמא היה מקרה שהגעתי לגרייט שייפ בכדי למסור טופס רפואי למען הסדר הטוב כי כך מבקשים. כשהגעתי לפקידה בקבלה ומסרתי לה את הטופס היא הסתכלה בצורה מוזרה ואמרה לי שזה לא נראה לה. אמרתי לה , מה בדיוק לא נראה לך , אישור מרופא שבדק אותי כי אני בריאה וכשירה להתאמן לא נראה לך ? אז היא אמרה לי שהיא צריכה לבדוק את זה שזה לא נראה לה . אני כעסתי מאוד ולקחתי בחזרה את הטופס ויצאתי משם . איך שאני מפנה את הגב היא החלה לקלל אותי "סתומה " "מטומטמת" חשבה שאני אולי חרשת ולא שומעת את ניבולי פיה .
    מה יש לך לומר על זה ? למי לדעתך אני צריכה לפנות על ההעלבה הזו ועל השרות הנורא?

  9. רונה יולי 22, 2009 בשעה 19:34 #

    :mrgreen: 😯 😕 😕 8) 👿 👿 😀 😀

  10. כסף יולי 29, 2009 בשעה 0:00 #

    המועצה לצרכנות עמוסה תלונות על מכוני כושר…אבל קללות והעלבות? זה כבר גבולות חדשים לחלוטין, לא יאמן.

  11. ליאור ספטמבר 22, 2009 בשעה 23:14 #

    היי רונה, סליחה על התגובה המאוחרת. אם קיללו אותך את צריכה לדעתי לכתוב תלונה ולאיים בתביעה. בתור התחלה תפני לטמקא או נרג' ואני בטוח שהם ישמחו לפרסם אייטם על זה.

    ראיתי עכשיו אייטם בטמקא אם מקרה די דומה לשלי עם גרייט שייפ באותו סניף בדיוק. מסתבר שהם ממש לא למדו את הלקח ועדיין נותנים שירות גרוע. מתברר שחייבים לאיים באמצעות עורך דין כדי לקבל יחס רציני.

  12. עמית דצמבר 1, 2009 בשעה 13:56 #

    האמת
    אני בהתלבטות
    אני מעוניין להירשם למכון
    מחכה לשמוע מחירים
    הסיבה היחדיה זה המיקום הקרוב למקום עבודתי
    מכירים משהו באזור החשמונאים קרליבך
    השעות שלי יחסית לא אמורות להיות עמוסות 07:00-09:00
    אבל היחס קצת מפחיד , במידה ולא יעמדו להסכמים אני בקיא בכל הליכים
    אבל למה להכניס את ראש בריא למיטה חולה
    אם מישהו מכיר זול וטוב
    אשמח מאד

כתיבת תגובה