אצבע שבורה כמשל למערכת בריאות שבורה

1 פבר

גידי

לפני כמה ימים קיבלתי מכה באצבע בזמן אימון ג'ודו, זה מאוד כאב באותו רגע אבל המשכתי להתאמן, פשוט עבדתי יותר עדין. הנחתי שמדובר במכה ועזבתי את זה. ביום ראשון זה עדיין היה קצת נפוח וכאב כשכיפפתי את האצבע אז נשברתי והלכתי לרופא המשפחה, הנ"לטען שלדעתו זה כנראה נקע אבל הוא לא מומחה וחייבים לצלם, מיהרתי לקופת החולים המקומית ולאחר צילום זריז (עד כאן טיפול יעיל למדי של קופת החולים) הובהר לי שלמרות העובדה שישנו אורטופד כרגע בקופה לא אוכל להכנס לראותו, אלא בעוד שבועיים, ביום רביעי אם אני מוכן לנסוע להרצליה.

 היות והבהרתי לפקידה שעד יום רביעי האצבע כנראה תתאחה כבר מעצמה ואם יהיה נזק האורטופד לא יוכל לעזור, היא אמרה שאין מה לעשות ואם אני רוצה שהרופא משפחה יישלח אותי למיון. כך היה, שלוש שעות אח"כ במיון בי"ח מאיר ראה אותי האורטופד (שהיה מאוד חביב), הוא הסביר שיש לי שבר קטן באצבע וחשוב לקבע, את זה כבר האחות עשתה.

השאלה האמיתית מהעניין הזה היא אם לא יותר זול באופן דרמטי לקופת החולים טיפול באורטופד של הקופה מאשר המיון? ברור שאם יש שבר באצבע חייבים לקבע בהקדם, וצריך לעשות את זה איש מקצוע אחרי צילום, אבל באמת, מיון? לא חבל על הזמן שלי והכסף שלכם?

להשאיר תגובה

