ד"ר לפילוסופיה שלא למד מחשבה מדינית

28 דצמ

גידי

אני יודע שזה באיחור כבר לא אופנתי, אבל אני חייב להגיב על דבריו של שר האוצר הד"ר יובל שטייניץ. אני מתכוון לשתי התבטאויות מטומטמות בערך באותו שבוע, מה שגורם לי ממש לתהות איך יש לו דוקטורט במשהו? שלא לדבר על פילוסופיה שזה מקצוע קשה באמת.

 *זהירות, פוסט כועס*

את ההתבטאות הראשונה שמעתי ברדיו, בה שר האוצר היקר שלנו הבהיר שלמרות הוצאת אשקלון ואשדוד ממפת העדיפויות והכנסתן של שלל ישובים לא חוקיים, זה לא ייפגע בפיתוחן. למה? כי יש עוד כלים לעידוד צמיחה וצמצום פערים, כמו משיכת משקיעים מחו"ל, סטייל אינטל בקריית גת. אז אני אומר שני דברים, ראשית אינטל עושה עבודה מדהימה בקריית גת והעיר ממש מפיקה המון מכמות המשאבים שנכנסים לעיר בזכותה, אבל אתם יודעים למה, כי בחוק עידוד השקעות הון ישנם סעיפים שנועדו למשוך משקיעי חוץ וככל שהאזור נחשב איזור פיתוח בעל עדיפות גבוהה יותר הטבות המס/ מענקים טובים יותר. מה? יש קשר בין הגדרת העדיפות להטבות? כן! וזה אומר ששר האוצר לא יודע לקרוא מפה או שהוא פשוט מטומטם, כי כן, מפת העדיפויות  קובעת את סוגי ההטבות שמשקיעים יקבלו!

ברור לי כמו לכולם, שמפת העדיפויות היא פרס שביבי נותן למתנחלים על זה שהם נותנים לנו לקיים את החוק במדינה שלנו כמה חודשים (במיוחד בהתחשב בעובדה שהם חיים בפועל מחוץ למדינה שלנו), אבל למה שר האוצר צריך לבוא ולשקר לי? תגיד דוגרי, אני איש ימין ועל הזין שלי פערים חברתיים העיקר ההתנחלויות, אני אחשוב כל מיני דברים אז אבל לפחות אתה לא משקר.

את ההתבטאות השנייה כולנו שמענו כי היא הייתה בשער כל העיתונים וזה היה כששר האוצר תקף את בתי המשפט. אתה אדוני ח"כ וחבר בממשלה, אתה מחוקק חוקים, אם עדיין לא הבנת למה אתה מצביע פעם בכמה זמן על כל מיני מסמכים שמניחים מולך. בית המשפט פוסק לפי פרשנות של החוק שאתה הנחת מולו. במקרה הספציפי של הוצאות מטפלת (פס"ד ורד פרי) אני אישית דווקא מסכים שהפסיקה לא נכונה, שההגיון החוקי והמיסויי לא מתיישרים עם קביעת בית המשפט ושתרופה להוצאות מטפלת אם רוצים לתת (וזה מאוד לגיטימי) צריכה לבוא דרך נקודות זיכוי ולא דרך הכרה בהוצאה (עזבו אתכם זה עניין של הגיון מיסויי, זה טכני). אבל אני לא מצפה שזה יבוא מבית המשפט, הוא פוסק לפי החוק, ואגב למי שלא יודע הפס"ד הזה תלוי כבר כמה שנים וכבר כמה שנים שהעליון מאותת למס הכנסה והאוצר איך הוא הולך לפסוק ושהם צריכים לפתור את זה בחקיקה, אבל הם כהרגלם מדושנים או פשוט, לא רוצים לפספס הזדמנות להשתלח בבג"ץ.

אדוני, שר האוצר,הממשלה והכנסת הם הרשות המחוקקת שקובעת חוקים להם צריכה להיות משמעת תקציבית (ויפה שעה אחת קודם), לבג"ץ לא צריכה להיות, הוא צריך משמעת חוקתית וחוקית. אתה גם לא יכול לטעון שיש החלטות בזק בבג"ץ והופתעתם. הכל לוקח שם שנים, עובדתית כשהכנסת צריכה להעביר מהר איזה הטבה לחרדים או לישיבות או לכל קשקוש אחר היא יודעת לעשות את זה די מהר, אז קדימה לך על זה ותעזוב את בג"ץ בשקט הוא גם ככה תחת התקפה של אנשים שכנראה לא יודעים לקרוא הרי הם החליטו שהוא שמאלני, אבל זה, חברים, כבר עניין לפוסט אחר.

כתיבת תגובה

