אני שונא להרגיש טיפש כל כך

24 אוג

לא משנה כמה אדם יכול להיות אשף בתחומו, מבריק ומבין עניין, כשזה מגיע לתחומי עיסוק או שירות אחרים שהוא נדרש אליהם, הוא מרגיש הכי טיפש בעולם. או לפחות כך אני מרגיש בכל פעם שאני נדרש לתיקון כלשהו ברכב, או באיזה שדה עיסוק מקצועני אחר שאין לי שום מושג בו.

כבר כתבתי על התופעה הזו פעם, ודי בהרחבה, כך שאני לא מתכוון להיכנס לעומקה שוב. אבל מייאש אותי לגלות כל פעם מחדש כמה אני חסר אונים. אני יכול להיות מעולה במה שאני עושה, ידע כללי רחב, מהיר מחשבה או כל מחמחאה אחרת שאני יכול להדביק לעצמי בגיחוך – ועדיין, כשזה מגיע לתחומים מסויימים, אני מרגיש האדם הטיפש ביותר על כדור הארץ.

מה קרה עכשיו? שוב הרכב. הפעם משהו במערכת הטעינה של המצבר, כפי שאמר לי המכונאי שהגיע בשעת ערב מאוחרת במסגרת ביטוח הרכב שלי. למזלי, כך אני רוצה לפחות לחשוב, הוא יכל לא רק לאתר את הבעיה ברכב ולעשותו כשיר לנסיעה למוסך, אלא גם היה ברשותו חלק חלופי, כך שהוא יכל היה להחליף את הרכיב המקולקל, ולשחרר אותי מהטורח שבנסיעה למוסך המרוחק ובאובדן יום עבודה (או שניים) על כך.

והמחיר? באופן אירוני משהו, 180 שקלים. 180 שקלים בשביל להחליף חלק מצ'וקמק שנכנס לתוך כף היד שלי, אם כי אני לא מזמזל בזיעה שהוא נאלץ להגיר כדי להכניסו למקום. ועדיין, כשהמכונאי אמר לי את המחיר שיעלה לי התיקון לא נותר לי לעשות דבר מלבד לפעור שתי עיני עגל ענקיות, ולאמר לעצמי שעדיף זה, מלנסוע למוסך מחר בבוקר ולפספס עבודה. כפי שאמר לי אבי, הרי אם הוא היה בוחר לעשוק אותי יותר ולזרוק מחיר גבוה ב-50 שקלים, האם הייתי אומר לו לא?

אז כן, אני יודע שיש מחירון לחלקי חילוף, ואני יודע שיש עלות ממוצעת לשעת עבודה של מכונאי. אבל ברגע האמת, כשאני אחד על אחד עם המכונאי, והרכב ניצב מולנו, מקולקל, אני לא ממש מסוגל להיזכר מה בדיוק העלות של חלק חילוף של וסת לאלטרנטור, בטח שלא בהתחשב בכך שזו הפעם הראשונה שאני נחשף לקיומו של חלק זה.

בשבילי זה מנועי מכוניות, עבור אחרים זה ודאי חומרת המחשב או אפילו מערכת ההפעלה. זו יכולה להיות גם מערכת החשמל, הצנרת או כל תחום עיסוק מקצועי אחר, שאיש מאיתנו לא טרח ללמוד לעומק. כי ככה זה, בעידן של התמקצעות, אתה הופך יותר ויותר תלוי באנשי מקצוע, ואין זה משנה אם יש להם תואר אקדמי או לא.

איפה איש האשכולות?

תגובה אחת to “אני שונא להרגיש טיפש כל כך”

  1. bimba דצמבר 9, 2008 בשעה 8:29 #

    בגלל זה אני תמיד אומר: "מצא לך חברים לפי עיסוק".

    אדם צריך חברים בתחומים הבאים:

    1. חבר מוסכניק – אם לא לתקן אז ללכת איתך למוסך.
    2. חבר חשמלאי / גם חשמלאי רכב הולך…
    3. חבר נגר
    4. חבר טכנאי מחשבים
    5. חבר אינסטלטור
    6. חבר שיפוצניק

    אם אתה אחד מאלו ומחפש חברים… 😆

להשאיר תגובה

