גידי בכוכב נולד

1 אוק

(גידי)

 

אני לא חושב שציינתי כאן אי פעם את סלידתי מתוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד" ולכן לפני שאני אתחיל, אני אספר סיפור שאולי ימחיש את כוונתי.לפני כמה שנים, כשהייתי בצבא, חזרתי מהמטווח, השעה הייתה שעת ערב מוקדמת וניגשתי למועדון לשבת במזגן, להפתעתי נוכחתי שלאיטו החל המועדון מתמלא באופן שאינו רגיל, לאחר נמנום קצר, התעוררתי וגיליתי שהמועדון מלא עד קצה המקום וכולם צופים במרקע, בפני הופיע צביקה הדר, אני לתדהמתי לא ידעתי שלצביקה הדר יש תכנית. כאשר הוא החל לדבר על הזמרים ומשהו על ניצנים הבנתי שמדובר בהופעה מסוג כלשהו, משיחה קצרה עם החיילים האחרים במועדון, מסתבר שנקלעתי למאורע היסטורי, הוא הוא הגמר הגדול (שמתם לב שאין אף-פעם גמר קטן?) הראשון של כוכב נולד. בעוד אני מביט במרקע נוכחתי לשירה ברמה עלובה למדי. אחרי רבע שעה כשהבנתי שמהמזגן אני לא אהנה בחדר צפוף כ"כ, ומהתרבות בוודאי שלא. הלכתי למקום אחר, הבסיס היה שומם…

 

מטרת הסיפור, אני לא חובב של כוכב נולד, ובכנות אני לא מצליח להבין את המשיכה לתכנית, הרי לא מדובר בזמרים מוכשרים, ביכולות מרשימות והאנשים שמשווים אותם לכוכבים האמיתיים שלנו לא שמעו מוזיקה אמיתית מעולם. באותו עניין, הייתי לאחרונה בהופעה מעולה של שלמה ארצי (האגדה החיה) והוא שר שם מספר שירים שנאלצתי לשמוע בגלגלצ בשנים האחרונות בגרסאות הרבה פחות מרשימות, ותהיתי, מה המשיכה לכוכב נולד, הם לא מתקרבים למקור, הם לא מקוריים, הם לא מוזיקאים גדולים, בוודאי.

אין לי תשובה, אני לא יודע, זה מתייחס שוב לסלידה שלי מבינוניות, אנחנו מטפחים כל כך את השעתוק העלוב של יצירות מקור מוצלחות עד שאנחנו מסרסים את המוזיקה הטובה שלנו, תראו מי נחשב היום יוצר מוצלח: יוני בלוך- שאלמלא הומצא הטכנאי סאונד באולפן, לא היו מרשים לא לתקן מיקרופונים. בחייכם, הרי ידוע שמה שאתה שומע ברדיו לא קשור בכלל למה ששרים בפועל. חבר'ה קצת ביקורתיות, בחייכם וחוץ מזה, לא חבל על הכסף של הS.M.S.? אני חושב שכן.

3 תגובות to “גידי בכוכב נולד”

  1. ירדן אוקטובר 1, 2007 בשעה 22:30 #

    מסכים איתך לגמרי.

  2. שי30010 אוקטובר 2, 2007 בשעה 14:12 #

    התרבות בארץ מתה

    תחי המכנה המשותף הנמוך ביותר
    תחי מנהלי הקיראייטב
    תחי הטלנובלות
    ותחי יהודה לוי

Trackbacks/Pingbacks

  1. אני מודה, טעיתי « ג'וקים - יולי 17, 2010

    […] יולי לפני כמה שנים כתבתי פוסט על כמה שאני סולד מהתכנית כוכב נולד. זה לא שהתחלתי לצפות […]

כתיבת תגובה

