תגיד לי אולמרט, אתה חושב שאנחנו מטומטמים? על ביזיון ניצולי השואה

1 אוג

אין, פשוט אין הסבר אחר. איך לעזאזל ראש ממשלתנו אהוד אולמרט חושב שהוא יכול לדבר על תקציב שנתי של 120 שקל בשנת 2007 ושל 240 מיליון שקל ב-2008, ועוד לומר שהוא מתבסס על המלצות וועדת משרד הרווחה. הוועדה, כפי שניתן לקרוא שחור על גבי לבן, המליצה על תקצוב של לא פחות מ-686 מיליון שקל בשנה. תחשבו אתם את ההפרש.

הפרשה הזו מקומממת במיוחד אחרי שסוף כל סוף היתה פעילות אמיתית לפתרון הבעיה המבישה של מצוקת הניצולים. היתה ועדה, היו מסקנות, ובא אולמרט ופשוט ירק לכולנו בפרצוף. התקצוב של אולמרט לניצולים אמור לגדול עם השנים, זאת בהנחה שהניצולים לא ימותו עד אז, ונראה שלכך בדיוק האיש מייחל.

אל אולמרט אין מה לפנות, האיש כבר הצליח לאכזב מכל כיוון אפשרי. איך שר הרווחה הרצוג, שהגיש מסקנות שמדברות חד משמעית על מענק של מעל ל-1,000 שקלים בחודש לכ-55 אלף ניצולים ודאגה ליתר הניצולים שלא עומדים בקריטריונים, מסכים לחתום על הצעה שמעניקה פחות מ-100 שקלים לכ-120 ניצולים.

מה כבר אפשר לומר? שמדינה שלא מכבדת את זקניה אין לה עתיד? שזלזול בניצולים מסרס את הבסיס המוסרי שלנו? שאני מתבייש להיות ישראלי? אז אמרתי. זה מזיז למישהו?

(ליאור)

7 תגובות to “תגיד לי אולמרט, אתה חושב שאנחנו מטומטמים? על ביזיון ניצולי השואה”

  1. בן אבויה אוגוסט 2, 2007 בשעה 1:35 #

    אני מסכים שכל הסיפור הזה הוא בזיון, אבל למה שנפקיד את המוסר שלנו בידי טמבלים כמו אולמרט? ברור לכולנו שאי אפשר לסמוך על הממשלה הזאת, אז למה לא להקים קרן פרטי שיעזור לניצולים? אני אשמח לתרום.

  2. ליאור אוגוסט 2, 2007 בשעה 12:43 #

    אוי בן, באמת. למה שנצטרך לתרום כסף נוסף מכיסנו כשאנחנו כבר משלמים את המסים שאמורים לממן את הקצבאות? ברור לי שאתה מתנגד למיסוי, אבל הכסף כבר נלקח מאיתנו, וגם נושא כספי השילומים שקיבלה ממשלת ישראל בזמנו "על חשבון" הניצולים עומד על הפרק, ומהכספים האלה צריך לממן את הקצבאות. אנחנו הרי לא מדברים על גביית מס נוסף (למרות שזה בערך מה שאתה מציע), אלא על הפניית תקציבים קיימים. כמו שאומרים, כבר תרמתי, בכספי המסים שלי.

  3. בן אבויה אוגוסט 2, 2007 בשעה 16:42 #

    ליאור, זה לא מס אם לא באים אליך עם אזיקים כדי לבקש אותו. אני לא מתנגד למיסוי, אני מתנגד למיסוי גבוה עבור התערבות בשוק החופשי. רוב המסים שאתה משלם מבוזבזים בכל מקרה, זה לא תירוץ לא לעזור לניצולים אם לדעתך הם צריכים את העזרה שלך. וזה פשוט לא נכון שתרמת לניצולים. אתה מחויב לשלם מסים בלי כל קשר ליעוד שלהם. אין לך זכות לבקש החזר כי לא השתמשו בכספים למטרות הנכונות. וזאת בדיוק הבעיה.

  4. ליאור אוגוסט 2, 2007 בשעה 16:52 #

    אחת לארבע שנים (או קצת פחות לצערי) אני ניגש ומשלשל פתק שמסמל על מה אני רוצה שכספי המסים שלי יוצאו. העובדה שהכספים "מבוזבזים בכל מקרה" היא לא תירוץ. אם השיטה לא עובדת והכספים מוצאים למטרות הלא נכונות אולי כדאי לשנות אותה או לשפר אותה, אבל זה לא אומר שצריך גבייה נוספת. הכסף קיים, כבר שילמנו אותו, פשוט צריך להפנות אותו למקומות אחרים מאלו שהוא מופנה אליהם היום:
    א. כיבוש
    ב. קצבאות לחרדים
    ג. בניית התנחלויות

    אני לא מאמין בנדבות אלא במעורבות ממשלתית וזה משהו שכבר כתבתי עליו בעבר.

  5. ירדן אוגוסט 2, 2007 בשעה 18:12 #

    מסכים איתך לגמרי.

  6. בן אבויה אוגוסט 2, 2007 בשעה 18:33 #

    השיטה הזאת, ניתוב התרומות שלך דרך הבחירה מבין 2 או 3 מפלגות פעם בכמה שנים אינה יעילה במיוחד, ולכן זה לא מפתיע שאתה לא מרוצה מהתוצאות. אז אני מציע לשפר את השיטה. אתה רוצה לתת כסף לניצולים? תרים עמותה או תמצא את העמותה הטובה ביותר שקיימת ותתרום להם כסף.

    קראתי את המאמר שלך, אבל לא השתכנעתי. אתה אומר שכבר שילמת לממשלה ולא קיבלת שירותים ולכן לא נשאר לך כסף לתרום לארגונים שבאמת יעזרו לאנשים. אז הפיתרון זה להמשיך לשלם לממשלה שתבזבז את הכסף שלך? לגבי הבעיתיות בהתנדבות, יש עמותות רבות שמשלמות שכר נאה לעובדים שלהם.

    כמובן שאני מסכים שהממשלה לא צריכה לבזבז כסף על כיבוש, קצבאות והתנחלויות.

  7. ליאור אוגוסט 2, 2007 בשעה 21:44 #

    ירדן, שמח שאהבת, כנ"ל לגבי התגובה הקודמת שלך.

    בן, השיטה לא יעילה ולכן צריך לשנות ולשפר אותה, אבל אני מעדיף לעשות זאת דרך הממשלה – לשפר אותה, להחליף אותה, לשנות את השיטה מהיסוד, אבל דרך המדינה, אחרת אנחנו נשארים לחלוטין תלויים בחסדיהם של העשירים. העניינים האלה לוקחים זמן ועבודה, אבל בסוף זה יקרה.

להשאיר תגובה

