שר התקשורת מוריד מחירים ודורך על הצרכנים

11 יונ

בזק, ספקית הטלפוניה של רובנו, הורידה מחירים בתחילת חודש יוני בכ-4% (Ynet, לא חישבתי). אל דאגה, לא מדובר במהלך יזום אלא בצו (זהירות, PDF) עליו חתם שר התקשורת, אריאל אטיאס. הודעת משרד התקשורת מציינת כי "בניגוד למגמה הרווחת לפיה תעריפי השיחות יורדים ומחיר התשלום הקבוע עולה, הרי שהשנה גם דמי התשלום הקבוע נותרו ללא שינוי". תודה באמת, הרי התשלום הקבוע הזה הוא המכה האמיתית בחשבון הטלפון החודשי. כ-50 שקלים כל חודש עבור "החזקת הקו". מדהים.

תגידו מה שתגידו, תעריפי השיחות של בזק זולים למדי. אני מכיר לא מעט אנשים שהיו מוותרים על הורדת תעריפים נוספת לטובת קיצוץ קל בהחזקת הקו. אם עד היום לקוחות שעשו שימוש מועט בטלפון זכו להנחה בתשלום זה (אני מניח שהכוונה למה שמכונה "הקו הקל"), באה הוראתו החדשה של אטיאס ומבטלת את ההנחה. במקום זאת, תעניק בזק הנחה למקבלי הבטחת הכנסה, בסך כולל של 77 מיליון שקל בשנה. מחד, יוזמה ברוכה, קחו פחות ממי שאין להם. מנגד, לא ברור למה חיסול ההנחה למשתמשי "הקו הקל". בזק, שרשמה ברבעון הראשון של 2007 רווח שיא של 400 מיליון שקל, בהחלט יכלה להרשות זאת לעצמה. שר התקשורת עושה רוח ומנסה לרצות אל קהל הבוחרים הש"סניקים שלו, ובדרך דורך על יתר הצרכנים.

ועוד משהו קטן ששעשע אותי: ב-Ynet פרסמו הודעה לעיתונות ששלחה בזק אודות קמפיין פרסומי חדש העוסק בתפיסת המחיר שלה, ובכך שהעלות לדקת שיחה בערב שוויה פחות מ-5 אג'. אפילו את תיאור הפרסומת שמו שם. כן, אותה פרסומת שרצהמזה מספר חודשים על גבי מסכי הטלוויזיה של כולנו.

(ליאור)

3 תגובות to “שר התקשורת מוריד מחירים ודורך על הצרכנים”

  1. דנה יוני 14, 2007 בשעה 20:06 #

    התשלום הקבוע הוא באמת המכה האמיתית, אבל מה שמדהים אותי בכל פעם מחדש זה עד כמה אנשים אינם מודעים לכדאיות שבשימוש בקו בזק. אני תמיד משתדלת לעבור לקו בזק במידה ולא מדובר בשיחה של שתי דקות ואם זה שאני מדברת איתו נמצא בבית; אלא שבשנים האחרונות הולך ופוחת מספר האנשים שבכלל מחזיק קו בזק בבית. לא פלא שעם חוסר מודעות שכזה (או, לחילופין, חוסר אכפתיות למחיר? קשה לי להאמין) בזק יעדיפו להעלות את התשלום החודשי ולהוריד את מחיר השיחות. דומה שגם אם מחיר השיחות יהיה ממש ברצפה, אנשים עדיין יעדיפו את הסלולרי. לא ברור לי העניין הזה, פשוט לא ברור.

  2. ליאור יוני 14, 2007 בשעה 21:58 #

    צודקת לגמרי. סך הכל התעריף לדקת שיחה הוא ממש ברצפה, ואנשים מעדיפים להשתמש בסלולרי גם מתוך הבית. אנשים לא מודעים לכה הפינוק הזה עולה להם ביוקר.

  3. דנה יוני 15, 2007 בשעה 20:49 #

    אין ספק שפינוק. אך אני מודה שגם אני חוטאת בו, חלקית, כשאני נמצאת בבית ושולחת לפעמים סמסים לא מהאייסיקיו אלא מהסלולרי. סתם, כי אין לי כח לקום מהמיטה, למשל.

    אך, להגנתי ייאמר, אני משתדלת שלא לעשות את זה בדר"כ. 🙂

כתיבת תגובה

