איך נפלתי ברשת

4 יונ

גם אותי הזמינו למשחק הבלוגספירה "איך גיליתי את הרשת". אז אחרי שהזמינו, לא מנומס לסרב. אל דאגה, יותר מדי ארוך זה לא יהיה.

האמת, אני לא ממש זוכר את המפגש הראשון שלי עם האינטרנט. אני חושב שזה היה אי שם בשלהי חטיבת הביניים. השימוש הממשי הראשון שלי ברשת היא כשידידה שלי מאנגליה ואני נטשנו את חלופת המכתבים לטובת אימייל, מה שלא היה כל-כך פשוט. בכל זאת, לא היה לי חיבור אינטרנט בבית, מסיבות שעוד ארחיב עליהן בהמשך. רוב התכתובת עברה דרך המחשב של ספריית בית הספר. וכשהגעתי לתיכון, פשוט התלבשתי על המחשב שם, והתעלקתי קצת גם על חבר שלו דווקא היה חיבור לרשת. אני זוכר שהתרגשנו מהדיל ה"אטומי" שהוריו סגרו עם בזק – "רק" 99 שקלים בחודש ואפשר לגלוש כמה שרוצים.

הזיכרון השני שלי לגבי האינטרנט קשור לתוכנית הטלוויזיה "הכספת" עם ארז טל. בתור חבר של כבוד בכיתת המדעים של התיכון, אני וכמה מחבריי נהגנו להתאסף מדי פעם מול אותו מחשב בספריה למשחק כספת סוער באתר האינטרנט של התוכנית. אני זוכר שממש השקענו בזה – הכנו מילונים מראש, פתחנו חלונות נוספים ל-IMDB ווויקיפדיה כדי שלא נצטרך להתחיל מאפס ברגע האמת.

את השימוש הכבד באינטרנט התחלתי דווקא בצבא. בניגוד לרוב היחידות בצה"ל, אצלנו דווקא היה אינטרנט, ובכל מקום. מה עשיתי עם זה? אני לא ממש זוכר. בעיקר אימיילים, חדשות, משתמש פשוט מאוד.

הרגע בו האינטרנט באמת נכנס לחיי היה לאחר השחרור מהצבא. שלושה חודשים אחרי פשיטת המדים הוצאתי את דמי המענק שלי על מחשב נייד. ואם כבר מחשב נייד, אז חייבים גם חיבור לאינטרנט. למה חיכיתי עד לשחרור בשביל לעשות חיבור לרשת? הסיבה פשוטה. המחשב שלנו הריץ חלונות 98 ללא רשיון, ואבא שלי חשש מההשלכות של חיבור מחשב כזה לאינטרנט. אבל כשהיה מדובר במחשב שלי, עם חלונות חוקי (כן כן), המכשול סוף סוף הוסר.

אז זהו, היה לי חיבור זמין ורציף לרשת. השאלה היתה מה עושים עם זה. האמת, אני לא ממש זוכר. מיילים, מסנג'ר, סקייפ. בגדול, ניסיתי למצוא דרכים בהם הרשת תשרת אותי. זה אומר בעיקר כלים, תקשורת, יישומים מקוונים והרבה Freeware.

זו בגדול התשובה שלי ל"איך גיליתי את הרשת". אמרתי שזה יהיה קצר, לא אמרתי שזה יהיה יותר מדי מעניין. עכשיו הגענו לשלב ההזמנות. אני לא אעלב אם לא כולם ייענו לקריאה. בכל זאת, זה קצת טורח. ניב, מאיה, יעל ונמרוד – איך גיליתם את הרשת? (מקווה שיש טראקבקים בקפה…)
(ליאור)

6 תגובות to “איך נפלתי ברשת”

  1. iod יוני 4, 2007 בשעה 21:44 #

    וואו, אתה הרבה יותר צעיר משחשבתי…

    אבל ככה אני, תמיד מניח שכולם בגילי.

  2. ליאור יוני 4, 2007 בשעה 21:56 #

    טוב, כתבתי שאני סטודנט לתואר ראשון, כך שיותר מדי זקן אני לא יכול להיות (בתקווה לפחות). אני אראה את זה כמחמאה 😉

  3. ביאטה יוני 4, 2007 בשעה 22:50 #

    טוב, אז גם אני פה, התחלתי לקרוא את ההגיגים שלך.
    מה שמעניין בכל הסיפור, שאם כל הכבוד לרשת האלחוטית (אני יודעת שלא התייחסת, אבל זה נדרש….) – היא תמיד לא עובדת כשצריך אותה, או במקומות ובזמנים שצריך אותה.

    וסחה על ההשקעה עם הליקנים לחברה שלך…. :mrgreen:

  4. ליאור יוני 5, 2007 בשעה 0:08 #

    ברוכה הבאה בצל קורותינו. ואת זוכרת: אנחנו נשמח לשמוע את דעותיך, גם אם הן אומרות שקשישים לא ראויים להיות חברי כנסת 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. בלוגדיבייט - יוני 4, 2007

    הרשומה נתקבלה בבלוגדיבייט…

    I found your entry interesting do I've added a Trackback to it on my weblog :)…

  2. BejZv - ספטמבר 25, 2007

    mNIoiePtEuRN…

    kIYytWjAbviUZYZzhu…

כתיבת תגובה

