אני סטודנט = קשה לי

22 מאי

(גידי)

לפני כמה ימים הייתה לי שיחה עם סטודנטית במכינה הטרום-אקדמית אצלנו בירושלים והיא טענה בפה מלא, כי לתלמידים במכינה יש את השנה הקשה ביותר באוניברסיטה.

לפני שאני אגיב על הטענה הזאת, אתן קצת רקע: תלמידי מכינה הם לרוב תלמידים שנתוני הקבלה שלהם, קרי בגרות ופסיכומטרי לא היו מספקים כדי להתקבל למה שהם רצו להתקבל באוניברסיטה ולכן הם משלמים סכום כסף נכבד ולומדים שנה שלמה במכינה טרום אקדמית. כלומר לפני הלימודים האקדמיים ולומדים דברים שלכאורה אמורים לעזור להם בלימודים האמיתיים שלהם ובהתאם אלו הם נתוני הקבלה החדשים שלהם, כמו גם העובדה שהאוניברסיטה באה לקראתם במידה כזאת או אחרת בנושא הקבלה לאוניברסיטה.

עכשיו, אני מקבל את הטענה שהשנה במכינה היא קשה מאוד. הסטודנטית הזאת ספציפית טוענת שהיא לומדת כ-33 עד 35 שעות שבועיות. אני מודה זה לא מעט, וזה עומס על כל אחד. אפילו שאני שיש לי את אחד התארים הכי עמוסים במדעי החברה/רוח (בשונה ממדעים מדויקים, אתייחס אל אלה מאוחר יותר) אני לומד בממוצע 29 שעות בסמסטר, כל סמסטר. מאידך, אני לומד בכיתות שנעות בין 100 ל300- איש והרמה היא אקדמית, וכאן כפי שאמרו חכמים, קבור הכלב. כלומר חמדתי, אני מודה שהרמה במכינה היא קשה מהרמה בתיכון, אני גם מודע לעובדה שאין מה להשוות בינה לבין רמה אקדמית. בכל תחום שתבחרי, אני אישית יכול להתייחס רק ללימודי כלכלה, כי זה כל מה שאני מכיר שאנשים למדו בשני המקומות, כלומר גם מכינה ואח"כ אקדמיה. וחביבי אין מה להשוות.

כל זה בלי להתייחס לסטודנטים שלומדים מדעים מדויקים שם אני מכיר אנשים שלמדו סמסטרים של 40 שעות שבועיות ואפילו קצת יותר. אז ראבק לפני שאת יוצאת בהכרזות חסרות שחר כמו השנה הכי קשה באוניברסיטה אולי תלמדי משהו קודם, את לא חושבת.

להבהיר, מדובר בבחורה חביבה מאוד, ואין בכוונתי לתקוף אותה, אלא התברר לי שתלמידי מכינה משוכנעים שהם עובדים הכי קשה, אז לא חמודים, אתם סובלים מאותו סינדרום שכמעט כל סטודנט באוניברסיטה סובל ממנו, והוא סינדרום ה"אני עובד הכי קשה" לפיו התואר שלהם הוא הכי קשה באוניברסיטה. זה פשוט לא נכון, כשם שלי אישית חלק מהקורסים קלים יותר וחלק קשים יותר כן גם לכל סטודנט. לכולנו קשה ויש מעט מאוד תארים אמיתיים שאפשר להגיד עליהם שהם קלים, וגם אלה שאני חושב שהם כאלו, אני אשמור לעצמי. בכל אופן בהצלחה בבחינות ובפסיכומטרי ואני מקווה לראות את כולכם באוניברסיטה בשנה הבאה.

תגובה אחת to “אני סטודנט = קשה לי”

  1. CrazyVet יוני 15, 2007 בשעה 20:10 #

    אני עוברת בממוצע עת הארבעים שעות השבועיות… אני חושבת שהיו חודשים שהעברתי יותר מ-12 שעות ביום בפקולטה, לא כולל נסיעות ( 60 שעות שבועיות).
    לא אומרת שהתואר שלי הכי קשה, אבל לפעמים חוטפת קריזה על החבר'ה מרפואה שחושבים שהם סובלים הכי הרבה. לפחות הם יישתמשו ברוב מה שהם לומדים, בניגוד אליי (כאילו שלדעת על טפילי דם של יונים זה משהו שימושי בחיים).

כתיבת תגובה

