כח ללקוח: לפעמים המדינה עובדת

21 מאי

שתי ידיעות חדשותיות בהן נתקלתי לאחרונה נתנו לי קצת תקווה שמדינת ישראל הולכת קצת יותר לכיוון קהל הצרכנים שלה. אמנם מדובר בטיפה בים אך כל טיפה חשובה, ובגלל זה אני גם מרשה לעצמי להתעלם מהאיחור הלא אופנתי של התייחסות לאירועים. וגם מילה טובה לסיום.

מגדלים שיניים

שופרסל, רשת הקימעונות הגדולה בישראל, נקנסה בסכום של 40 אלף שקלים בשל "הטעיית צרכנים". על-פי כתב האישום שהגיש משרד התמ"ת בכבודו ובעצמו, הרשת פשוט התעלמה ממבצעים שהיא עצמה פרסמה ובנוסף התעלמה מהמחיר שסימנה על המוצרים בחנות וגבתה עבורם מחיר גבוה יותר. חוצפה שאין כדוגמתה.

אז המדינה מראה שיש לה קצת שיניים, מגישה כתב אישום וקונסת. מצד שני, הסיפור הזה נגמר בעסקת טיעון. לרשויות במדינת ישראל יש נטייה, כך נדמה, לקצר הליכים ולחבב עסקות טיעון, משום שאלה חוסכות להן את לבצע את העבודה המייגעת של ניהול משפט במלואו. כבר נכתב בנושא זה בעבר ובעניינים חמורים בהרבה דוגמת רצח ואונס ועל-ידי אנשים חדים ומשפיעים ממני, כך שלא ארחיב על כך את הדיבור.

ביהמ"ש לטובתנו

by Perla* CC by-nc-saסוף כל סוף משהו זז במלחמה בעישון הכפוי בעקבות המאבק המבורך והנחוש של אנשי "לנשום נקי" (חיתמו על העצומה). בתור מישהו שממש נעשה חולה כשמעשנים עליו יותר מדי, שמחתי לקרוא שבית המשפט פסק לטובת בחורה שתבעה את מסעדת אגאדיר בנמל ת"א משום ש"התירה ללקוחה לעשן במקום בניגוד לחוק". ביהמ"ש קנס את המסעדה באלפיים שקלים, סכום פעוט אמנם אך החשיבות היא הפסיקה עצמה.

ב"לנשום נקי" ממשיכים להיאבק ופעילי העמותה כבר הגישו שלל תביעות חדשות נגד מסעדות שמפרות את זכותם לאוויר נקי. במקביל, פועלים בעמותה בערוצי תקשוראת נוספים במה שהוא ניסיון מעניין לשינוי אזרחי של מצב בעייתי למדי. אני כבר חתמתי, ואתם?

מילה טובה

חשוב לדעת לא רק לבקר אלא גם לפרגן כשמגיע. בשבת האחרונה הפתיעה אותי המוכרת בסניף סופר פארם בדיזינגוף סנטר, כאשר מסרה לי עודף של 5 שקלים ו-5 אגורות ממטבע של 10, כנגד חשבון של 4.99 שקלים עבור בקבוק משקה. אני לא יודע אם מדובר במדיניות הרשת, מדיניות הסניף או סתם טוב ליבה של המוכרת, אך נראה לי כי זו הפעם הראשונה בה עיגלו עבורי חשבון של 99 אגורות כלפי מטה. לשם שינוי בחרו שלא "לעבר" אותי באגורה שחוקה, המצטברת ומצטברת לכדי ממון רב. מאברוק.

כתיבת תגובה

