מדריך לממנגל החובב

25 מרץ

ראיתי פרסומת מעניינת, היה כתוב עליה בגדול "למה למנגל כשאפשר לברבק?" וליד הייתה תמונה של ברביקיו אמריקאי כזה, עם תחתית עגולה.

זה מקומם אותי מאוד. אני אדם שמקדיש לא מעט מזמנו לבשר, אני אוהב אותו מאוד, אני אוהב לאכול אותו, להתעסק איתו, לצלות אותו, לבשל אותו ועוד כמה דברים שאולי עדיף לא להזכיר כאן. אבל המחשבה של לשים בשר על ברביקיו מחליאה אותי. אצלי בבית יש רשת של גריל באורך מטר וחצי בערך, עשויה מברזל מגולוון עם מסילה לשומן, מערכת גלגלות ואבנים פולטות חום (מה לעשות, ארגנטינאים). הוא מכונה בחיבה המזבח. אבל לא כולם צריכים את זה, כל מנגל מספיק כדי לבשל בשר כמו שצריך, מעבר למנגל הסטנדרטי זאת רק שאלה של כמה אתה אוהב להתעסק עם זה ואצלי בבית אוהבים מאוד.

אבל אתם יודעים מי אוהבים ברביקיו: חברות הפחם. כן באמת, אין אף אחד אחר שיגיד לך שכלי עם תחתית עגולה הוא עדיף, הוא מאלץ אותך לבזבז בקירוב פי 2 יותר פחם על אותה כמות בשר. זה כמו שתבשלו ואז תרימו את הרשת ממש רחוק מהבשר (צורת בישול לגיטימית אבל לא בדיוק לזה הם התכוונו). יתרה מזאת כל מי שמקבל עצות על בישול בשר מאמריקאים, לא זכאי לאכול בשר. האנשים האלו מבשלים על להבה פתוחה לכל הרוחות! זה לא בישול זאת שריפה.

לעומת זאת, אם הייתי רוצה לדעת לעומת זאת איפה אני יכול לטגן משהו ממש טוב, וממש מטוגן, אז אולי הייתי שואל אמריקאי.

עכשיו אם אני כאן החלטתי לתת כמה עצות לשיפור הטעם של הבשר שאתם עושים, לקראת יום העצמאות והכל.

א. אל תבשלו על גז יא צפונבונים מגעילים, תתלכלכו עם הפחמים זה חלק מהכייף.

ב. אל תטביעו את הפחמים שלכם בנפט. קצת נייר למטה, קצת זיפ אם אתם מהמתקשים או שיש רוח קשה וזה אמור להספיק. הטעם של הנפט פשוט לא עוזב.

ג. תנסו הפעם להכין משהו שהוא לא סתם קבבים מצו'קמקים, תלכו לקצב ותבקשו משהו קצת יותר מוצלח, זה חג…

ד. תנסו לא לאכול אותו יבש ועשוי לחלוטין, לא ככה אוכלים בשר, תנסו אותו פעם ורוד מבפנים, ככה אוכלים בשר. גם אין מה למהר, בישול זה משהו איטי. תשאירו את הפאסט-פוד לאמריקאים.

בברכת יום עצמאות מוצלח ולא לדאוג הזוועה הזאת של המצות היא רק שבוע, ואם אתם נשברים תמיד יש איזשהו כפר ערבי בסביבה.

3 תגובות to “מדריך לממנגל החובב”

  1. דב מרץ 25, 2007 בשעה 14:03 #

    זה מזכיר את הבדיחה הישנה:
    מה ההבדל בין לעשות על האש לברביקיו ?
    ברביקיו זה עם חולצה !

  2. חזי מרץ 28, 2007 בשעה 21:17 #

    פוסט מעניין. ואני בכלל צמחוני 😉

  3. ברכות יולי 29, 2009 בשעה 0:13 #

    חחח, זה היה גדול. מדריך לגיל חובב?

כתיבת תגובה

