מחדל או ברירת מחדל

17 מרץ

http://www.jardmail.co.uk/attachments/mskeyboard.shtmlלשותף שלי יש מחשב נייד חדש, ומתוקף סיבות שלא ניכנס אליהן כרגע אין לנו חיבור אינטרנט נורמאלי בחדר, אז הוא טרח והשיג חיבור אינטרנט סלולארי, כלומר מודם שמתחבר ב-USB למחשב ומאפשר גלישה באינטרנט. מה שקורה הוא שבגלל החיבור הזה הוא משלם לפי KB, כלומר לא במחיר קבוע ולא לפי זמן חיבור אלא לפי המשקל, במילים פשוטות: לגלוש זה זול יחסית להוריד זה יקר.

החלטה שהוא לקח במודע מלא, ואמר בסדר לצרכי אוניברסיטה בחדר זה מספיק, כשאני אאלץ להוריד משהו כבד אני כבר אתחבר למשהו יותר חזק ושלא עולה לי כסף נוסף, החלטה הגיונית בהחלט. אבל מה שקרה הוא שברירת המחדל של המחשב ובמיוחד של תוכנות העדכון האוטומטיות הן ברגע שיש חיבור להתחיל להוריד. השותף שלי לא ידע את זה והמחשב על דעת עצמו, בזמן שהוא גלש הוריד בערך ג'יגה של חומר. אולי כאן כדאי להזכיר שהמסגרת שלו הייתה 50 מגה וכל חריגה עולה לו הרבה יותר כסף.

לא נחנו על זרי הדפנה ומייד ניסחנו מכתב זועם לחברת מיקרוסופט ישראל, כאשר הטענה העיקרית היא איך יכול להיות שברירת המחדל לא מתייחסת לעובדה שאני לא רוצה לבזבז כסף מיותר.

המכתב היה נוקב, מנוסח היטב ונחרץ. ובאמת כמה ימים אח"כ התקשרה מישהי מפניות הציבור של מיקרוסופט ישראל לשותף שלי. השעה הייתה בערך 10 בבוקר והוא עדיין ישן כי הוא מתחיל מאוחר באותו יום. היא התנצלה מאוד וקיבלה את כל הטענות שהוצגו במכתב ואמרה שהיא לא חושבת על שום דרך שבה הם יכולים לפצות אותו.

אני בשלב הזה כבר הייתי מנסח רשימה של אפשרויות בראשי, אבל הוא, חצי מתוך שינה פשוט פלט, "אההה, לא משנה, שטויות" וסיים את השיחה.

כל העבודה הקשה שהוקדשה למכתב הזועם נפלה לטמיון.

מוסר השכל: 1) מכתב זועם באמת יכול להשיג תוצאות, 2) אל תענו לשיחות חשובות מתוך שינה, ו3) כדאי לבדוק כמה ולמה אתם משלמים.

תגובה אחת to “מחדל או ברירת מחדל”

  1. הומר מרץ 28, 2007 בשעה 3:36 #

    מהיכרות עם עולם הסלולאר, חיבור בחבילות הגדולות (מאחר שכבר יש לכם מודם) לא יקר בהרבה מחיבור קווי, והוא מאפשר ניידות מלאה. בררו עם חברת הסלולאר שלכם.

להשאיר תגובה

