מגדל השן

18 פבר

אני תמיד מופתע לגלות שיש אנשים שעדיין לא מצחצחים שיניים כל יום, זה באמת מפליא אותי. אני יודע שביקור אצל רופא השיניים מלווה בפחד רב ואף כאב, אבל תשאלו כל אדם שדחה את זה אם הכאב לא הרבה יותר נורא בלי שהולכים לרופא שיניים. לכן כשירות לציבור החלטתי לספר סיפור אמיתי שכל מי שסיפרתי לו אותו עד היום, הבין את החשיבות והלך לראות בעקבותיו רופא שיניים.

מדובר בבחור שהכרתי פעם, אפילו אפשר להגיד שהיינו חברים, נקרא לו א'. א' הוא לא בחור טיפש אבל הוא לא מתייחס כמו שצריך לשיניים שלו, מה שקרה לא' זה שכשהוא היה בקורס חובשים נהיה לו פתאום כאב שיניים אדיר, אז הוא הלך לרופא שיניים בבסיס, הנ"ל טיפל בו והבהיר לו שמדובר בטיפול זמני בלבד והוא חייב לעבור טיפול יותר רציני. אבל הוא היה כמה שבועות מסיום הקורס אז הוא אמר, טוב אני חוזר לגדוד עוד מעט ושם אני כבר אטפל בזה.

כולנו יודעים שכשאתה חוזר לגדוד, העבודה נהיית רק הרבה יותר עמוסה ואם לא תדרוש ללכת לרופא (כלשהו) אף אחד לא יציע לך, וזה לא כאב לו אז הוא לא ממש לחץ על זה, עד שהסתימה הזמנית נפלה. מה שקרה כאן, ציטוט: "כל הזמן היה נתקע לי אוכל בתוך החור הגדול בשן, והייתי מסתובב תמיד עם קיסמים, ותמיד היה לי ריח רקוב בפה", עכשיו אני בשלב הזה כבר הייתי אונס את הרופא שיניים שיטפל בי. אבל לא הוא, הוא המשיך עם הקיסמים והריקבון, עד שבאיזשהו שלב החלה להתרופף השן, מה שעודד אותו לשחק איתה עם הלשון וכמובן לבסוף השן נפלה.

להבהרה, מדובר בבחור בן 20 שחסרה לו שן טוחנת, זה לא בסדר!

אחרי ששמעתי ממנו את עלילות המקרה, שאלתי אותו "נו ומאז הלכת לרופא שיניים?"

א' ענה שהמוטו שלו זה "כל עוד זה לא כואב, לא צריך ללכת".

"אתה לפחות מקפיד על הצחצוח שיניים?" שאלתי.

"אהההה בערך" הייתה תשובתו המתחמקת…

לסיכום, אל תוותרו לשיניים שלכם, מה שזול עכשיו יעלה לכם ביוקר אח"כ, וטיפולי שיניים הם יקרים וכואבים, אז חבל, 2-3 דקות בבוקר ובערב ואתם חוסכים לעצמכם הרבה צרות.

3 תגובות to “מגדל השן”

  1. hadas פברואר 18, 2007 בשעה 21:33 #

    סיפור אמיתי
    יותם היה ילד טוב. הוא אפילו גר בירושלים. כל ילדותו הוא שמע סיפורים על קריוס ובקטוס, על שיניים נופלות וחונך להאמין בסיפורים ממש כמו הסיפור הנ"ל, והחל מגיל 3 הוא נוהג לצחצח את שיניו פעמיים ביום, באופן יסודי.
    כעבור 20 שנה, ביום בהיר אחד, ביקר יותם אצל רופא השיניים המועדף עליו. הוא לא היה מוכן לקבל את הבשורה המרה
    "יותם היקר.. השיניים שלך עומדות ליפול.. פשוט… ציחצחת חזק מדי!"

    אז מה שהכי בטוח.. זה לחסוך את כל הכסף שהולך על רופאי השיניים במהלך החיים כדי שיהיה כסף להשקיע בהשתלת שיניים, ועדיף מפלסטיק.
    לא ככה?

  2. Lior פברואר 19, 2007 בשעה 12:50 #

    כשהייתי קטן אבא שלי נתןלי כדורים של פלואוריד שהייתי לוקח כל ערב לפני השינה. המטרה של הכדורים האלה היא למנוע חורים בשיניים, וזה עבד – היום בגיל 23, אין לי אפילו סתימה אחת (טפו-טפו-טפו)
    הבעיה היא שצריך להפסיק עם הכדורים האלה בשלב מסוים, בערך גיל 8 אני חושב, אחרת הם גורמים נזק לשיניים. אני, למרבה הצער, הפסקתי עם פלואוריד רק בגיל 13, אחרי שהאורתודנט שלי אמר לנו שמזמן הייתי כבר צריך להפסיק. התוצאה של יותר מדי פלואוריד היא מה שרופאי השיניים מכנים "פסגות מושלגות" – זה אומר שהקצוות של השיניים שלי לבנות יותר מיתר השיניים, כמו מין כוויה כימית כזו. זה לא כ"כ בולט וזה גם לא ממש מפריע לי, אבל זה שם.
    אני ממש לא מצטער על הפלואוריד, אבל אולי אם היינו מתעניינים יותר במתי צריך להפסיק עם הכדורים האלה יכול יה להיות טוב יותר. כמו כל דבר בחיים, ובטח בענייני בריאות, הכל זו שאלה של מודעות

  3. Gidi פברואר 19, 2007 בשעה 15:26 #

    אולי הייתי צריך להזכיר ששיניים כמו כל דבר אחר בגוף שלנו נובע מאוד מגנטיקה.
    כלומר סביר להניח שיותם צחצח וצחצח ופשוט גנטית השיניים שלו חרא בעוד יש כאלה שלא מצחצחים כמו שצריך ועדיין אין להם סתימות, מה זה אומר? כלום
    פשוט צחצחו שיניים יא מגעילים אחרת יש לכם ריח מסריח בבוקר

כתיבת תגובה

