לוחם ורופא? לא תודה

18 ינו

לאחרונה נתקלתי במשהו משעשע למדי, וכוונתי לפוסטרים של הרופא הלוחם, יש גם ג'ינגלים מטופשים ברדיו.

עכשיו, קטונתי מלזלזל, בלוחמים או ברופאים, אני דווקא מאוד מעריך את שניהם. ואת המשלבים על אחת כמה וכמה. מעבר לזה, מי שיודע כבר בכיתה י"ב מה הוא רוצה לעשות עם עצמו, אני בהחלט מוריד בפניו את הכובע. אבל נחזור לפרסומות עצמן, כבר שנים שצה"ל כנראה מעסיק את רשתות הפרסום הזולות ביותר והן מצידן מעסיקות את כותב הג'ינגלים הזול ביותר וכולם מרוצים. כי אחרת איך נסביר את האיכות העלובה של הפרסום למסלולים השונים בצה"ל? אני לא יכול וניסיתי. וכאן נכנס החלק המעניין.

אני סטודנט באוניברסיטה העברית בקמפוס הר הצופים, כפועל יוצא מהעובדה הזאת ומזאת שאינני ירושלמי במקורי, אני גר במעונות, עכשיו למען הסר ספק, אני רוצה להדגיש שבמעונות גרים סטודנטים באוניברסיטה, סטודנטים במכינה טרום-אקדמית ובני/בנות זוג של סטודנטים. וזהו! אז מישהו מוכן להסביר לי למה לכל הרוחות יש שני פוסטרים של רופא לוחם הזה בתוך המעונות? הרי כתוב למעלה בגדול "תלמיד י"ב?" זאת שורת הפתיחה, הנחה סבירה היא שהתשובה המוחצת עליה היא-לא!. מעבר לזה, יש המון פרסומות של השטות הזאת ברחבי הגבעה הצרפתית ושאר אזורים סטודנטיאליים לחלוטין, מה חשבתם לעצמכם, שאני אהיה סטודנט במהלך תואר ראשון במשהו אחר, ופתאום אני אגיד לעצמי "היי, אני זוכר שעשיתי שלוש שנים ארוכות בבוץ ובחרא, אולי אני אעזוב את מה שאני לומד עכשיו אלך ללמוד רפואה 6 שנים ואחזור לבוץ ולחרא, הפעם כרופא…". זה לא נשמע ממש סביר נכון? אני גם לא חשבתי.

אז היות ועצה טובה בחיים היא לא רק להתלונן (אמנם זה הספורט הלאומי שלנו) אלא גם להציע פתרון (ספורט שאנחנו לא ממש מוצלחים בו), חשבתי על משהו. אולי בפעם הבאה שמישהו בצה"ל מחליט שעושים קמפיין (החלטה הגיונית בהחלט), הם באמת יציבו תנאים לחברת הפרסום המצ'וקמקת, מדובר באלפי שקלים, אפילו עשרות אלפי שקלים. וג'ינגלים חסרי משמעות כמו "מי תמיד מציל חיים?" ואחריהם קריין לקוני שצריך להבהיר לך מה בדיוק היה הקשקוש הזה ששמעת אחרי החדשות, כמו גם מאות שלטי חוצות כשחלק נרחב במיקום חסר משמעות לחלוטין. הם בזבוז כסף, ואתם יודעים מה בתור בן-אדם שהיה בצבא וחי בארץ אני אישית לא חושב שזה המקום הנכון לשפוך בו את הכסף שאנחנו כולנו נותנים לצבא.

כתיבת תגובה

