איך הבנק ניסה לגנוב ממני וקיבלתי את הכסף חזרה

12 ינו

עוד הוכחה ללמה כדאי לבדוק טוב-טוב את החשבונות החודשיים ולהתווכח: הבנק גנב ממני כסף על משהו שאני אמור להיות פטור ממנו. אחרי שלוש פקידות, כמה הכחשות וניסיונות הטעייה גיליתי שהבנק באמת ניסה לעבר אותי. "אני לא יודעת למה גבו ממך את הכסף" אמרה לי הפקידה האחרונה, שתי דקות אחרי שהתעקשה שהגבייה היתה במקום. הממ, יש לי מושג די מוצלח למה גבו ממני את הכסף למרות שלא היו אמורים לעשות את זה.

כשעיינתי בפירוט חשבון הבנק שלי באינטרנט לפני מספר ימים גיליתי להפתעתי, שהבנק גבה ממני 21 שקלים עבור דמי ביטוח כרטיס אשראי. "הממ", תהיתי לעצמי, "אבל אני סטודנט, אני אמור להיות פטור מכל החרא הזה". נזכרתי שבחודש האחרון ביטלתי את הכרטיס המקומי הישן שלי והנפקתי כרטיס בינלאומי חדש, שהוא עדיין כרטיס סטודנט. חשבתי שאולי בגלל שהכרטיס הוא בינלאומי בבנק החליטו לפרגן אותי בדמי ביטוח. אבל עדיין, אני סטודנט, אמרו לי שאני אהיה פטור. אז הרמתי טלפון למוקד הטלפוני של הבנק. וכך הסאגה יצאה לדרכה.

הבנקאית האדיבה הודיה התאמצה מאוד לשמור על סגנון דיבור גבוה ומכובד, ברמה שהייתי צריך להתאפק שלא לצחוק לה בפנים. אחרי פלירט קצר ומספר הסברים היא אמרה לי את מה שחשבתי בעצמי: "בגלל שהכרטיס שלך בינלאומי אתה צריך לשלם ביטוח. לא משנה שהכרטיס הוא כרטיס סטודנט". התעקשתי: "בסניף אמרו לי שבגלל שהתנאים בכרטיס החדש יהיו בדיוק כמו בכרטיס הישן. אני סטודנט ואמרו לי שאני אהיה פטור מכל העמלות שלכם". הודיה התנצלה שהטעו אותי בסניף והתעקשה שהחיוב הוא מוצדק, אבל אני המשכתי להתעקש: "אם לא היו אומרים לי שאני אהיה פטור מכל החיובים המיותרים לא הייתי עושה כרטיס חדש שאני יכול להוציא איתו יותר כסף". בשלב זה הודיה החליטה להתייעץ עם בנקאי בכיר, ואני התחלתי לשמוע מוזיקה.

אחרי כדקותיים הודיה שבה אל הקו. "סליחה על ההמתנה אדוני, בדקתי עם בנקאי בכיר, שהיה צריך לבדוק עם בנקאי בכיר יותר ממנו, ואתה צודק – לא היו צריכים לגבות ממך דמי ביטוח, אני אעביר הוראה לסניף שלך שיזכו אותך", סיכמה בענייניות. רשמתי לפני את שעת השיחה והלכתי ללמוד.

שעתיים אחרי כן, טלפון מהבנק: "שלום, מדברת גילה מסניף הבנק שלך, הבנתי שחייבו אותך בדמי ביטוח, מה הבעיה?". הסברתי לגילה שאני והודיה כבר הגענו לפתרון אלגנטי, וגילה החליטה להפתיע: "חייבו אותך בגלל שהכרטיס הפך לבינלאומי. אני לא יודעת למה אמרו לך מה שאמרו לך במוקד, הנה הבחורה מכרטיסי אשראי".

בום, הנה טובה מכרטיסי אשראי: "שלום-שלום, מה הבעיה?". ושוב, כל ההסבר שכבר עברתי עם הודיה חוזר על עצמו. "חייבו אותך כי הכרטיס בינלאומי", אמרה טובה בפסקנות. "אבל אמרו לי שהתנאים על הכרטיס החדש יהיו בדיוק כמו הישן, ובמוקד אמרו לי שיזכו אותי התקוממתי. "רגע, אני בודקת. אני חושבת שכרטיס סטודנט לא מחויב על ביטוח גם כשהוא בינלאומי". טובה צועקת לבחורה לידה לאישור. "אתה צודק, כרטיס סטודנט לא מחויב בביטוח בכל מקרה. אני לא יודעת למה חייבו אותך, אנחנו נבדוק את זה", היא אומרת, דקה אחרי שאמרה לי שאני חייב לשלם ורמזה לי להפסיק להציק לה.

למה חייבו אותי? זה די ברור. כי חשבו שאני לא אבדוק, כי חשבו שיוכלו לעבוד עלי. תבדקו, תתווכחו, תתעקשו. נכון זה "רק" 21 שקל, אבל למה שהכסף שאני עבדתי קשה בשבילו ילך אל הבנק ולא אלי? שהבנק "יוותר", בשבילו זה פחות מהותי, אחרי הכל הוא גונב את הסכום מאלפי פראיירים אחרים כל שנה.

Technorati Tags: , , , ,

תגובה אחת to “איך הבנק ניסה לגנוב ממני וקיבלתי את הכסף חזרה”

  1. drinking ינואר 14, 2007 בשעה 21:25 #

    זה ממש לא "רק" 21 שקל, זה הרבה כסף (שעת עבודה ברוטו בשכר מינימום), וזה מדהים כמה שמנסים לתחמן אותך מוסדות וגופים גדולים ומכובדים לכאורה

    כל הכבוד על הערנות, עכשיו תורי לבדוק שאין לי איזה חיוב כזה

כתיבת תגובה

