הקלות הבלתי נסבלת של הרגולציה – ואי השימוש בה

4 ינו

phone

משרד התקשורת הראה שכשהמדינה רוצה, היא גם יכולה. בתחילת אפריל 2006 החלו להישמע קולות הקוראים לבטל את המעבר האוטומטי לתא קולי סלולרי. והנה, בשבוע הראשון של 2007 העניין תם ונשלם. כל חברות הסלולר ואיתן גם בזק ערכו את השינויים הנדרשים והמערכת מתריעה בפני המשתמש על המעבר הצפוי לתא הקולי ומאפשרת לו לנתק עוד בטרם מתבצע חיוב. פחות משנה לקח התהליך, שלפי הדיווחים בכלי התקשורת יחסוך מהלקוחות 100 מיליון שקל בשנה.

אז נכון, ההודעה היא מהירה מאוד וייקח מעט זמן עד שאנשים יבינו מה קורה וינתקו לפני החיוב. אך מדובר בהליך קצר של מספר ימים או שבועות. למרות שחברות הסלולר התלוננו כי ביצוע ההודעה המוקדמת מסיבה טכנית, מתברר שברגע שמרגע שמשרד התקשורת החליט שהוא "הולך על זה" הביצוע היה קצר.

וזה מה שכל-כך מקומם בסיפור הזה, המהירות שבו. המהירות הזו בה עלה הנושא, משרד התקשורת החליט שהוא מטפל בו וחברות הסלולר התכופפו וביצעו, מראה כמה הדברים פשוטים. מתברר שכשהרגולטור מחליט שהוא באמת מעוניין בהנעת מהלך כלשהו, הדברים אכן זזים. זה מקומם מפני שזה מצביע על כך שכל המהלכים האחרים שהולכים ומתעכבים, דוגמת תוכנית ניידות המספרים, הם אפשריים לביצוע תוך טווח זמן קצר אם הרגולטור ייבחר בכך. כלומר אם הרגולטור באמת ייבחר להתערב, ובאמת יפעל לשינוי המצב הקיים בשוק, השינוי הזה אכן יקרה. הבעיה היא שהוא כנראה פשוט לא רוצה מספיק.

Technorati Tags: , , , , , , ,

Advertisements

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: