תגיד לי, על איזו ירידת מחירים אתה מדבר

4 דצמ

taken by dyombit. cc-byהכותרת הראשית של מוסף העסקים של מעריב היום (יום ב') היתה "לחברות הסלולר נמאס מהתחרות: נבלמה הירידה במחירי השיחות". הכתבה מדברת על כך שלאחר "יותר מ-5 שנים של ירידות בתעריפים, ירידת המחירים נעצרה". הטקסט עצמו מספר על איך בחמש השנים האחרונות חלה ירידה איטית במחיר הממוצע לדקת שיחה ברשתות הסלולריות, ואיך דווקא בשנה האחרונה ירידה זו נעצרה, והמחירים אפילו עלו "קצת". ואני שואל – מה?

אז תגידו, אתם הרגשתם את ירידת המחירים בחמש השנים האחרונות? כי אני האמת כנראה קצת פספסתי אותה. שיחות טלפוניות זועמות פה ושם לשירות הלקוחות של סלקום אמנם סייעו לי לשמור על רמת מחירים פחות או יותר אחידה, או אולי אפילו לצמצם קצת את העלאת התעריפים, אבל על ירידה של ממש, גם אם "איטית" אין על מה לדבר. אם היתה כזו, אותי כנראה שכחו.

כשמגיעים לפיסקה השלישית בכתבה מגלים שהנתונים מסתמכים על נתוני "שלוש החברות". או, זה מסביר. אני מרשה לעצמי להעריך שבאוליגופול הסלולרי לא באמת שיקרו, פשוט מסרו נתונים לא לגמרי מדויקים. אסביר: אני מתאר לעצמי שכשבאו לגזור את המחיר הממוצע (46 אגורות לפי הכתבה) הכניסו לחישוב לא רק את הלקוחות הפרטיים אלא גם את כל אלפי לקוחות המשלמים מחירים מאוד-מאוד מוזלים דרך ועדי העובדים ומקומות העבודה שלהם. הרבה חוזים עסקיים שכאלה שחתמו חברות הסלולר בשלוש השנים האחרונות ודאי גררו את הממוצע כלפי מטה. מי שלא אתרע מזלו ואין לו אבא/אמא או שהוא עצמו עובדים במקום עבודה שכזה, המשיך לשלם, וביוקר.

Technorati Tags: , , , , , ,

advanced web statistics

להשאיר תגובה

