אני נגד סלקום. מערכה שניה ושלישית – או – ככה זה כשאוהבים

1 דצמ

Cellcom_logoבאופן מפתיע, המאבק שלי נגד התמנון הסגול נגמר דווקא בניצחון. ביום שלישי בסביבות השעה 11:00 בצהריים מצאתי עצמי ללא טלפון נייד. אחרי שלושה ימים בלי סלולר, בדיקת אפשרויות אצל המתחרים וכאבי פנטום ליד אוזן ימין – הודיתי בפני עצמי בכישלון. אבל וחפוי ראש התיישבתי על הכיסא מול איש השירות בסניף סלקום וביקשתי להחיות את הקו שניתקתי מוקדם יותר באותו שבוע. מה רבה היתה הפתעתי כששמעתי את גובה התעריפים החדשים שנדרש ממני לשלם. הסיפור המלא אחרי הקפיצה.

נחזור ליום שלישי. אחרי שהשתחררתי מהפחד הראשוני שאחז בי למראה הודעת "שירות חלקי" שהתנוססה על צד הסלולר שלי אמרתי לעצמי שהשד לא נורא כל-כך, ושאם אנשים שרדו מאות בשנים ללא טלפון נייד, גם אני אוכל לעשות זאת. אז הזמן חלף, ומצאתי את עצמי נזקק ליצור קשר עם המשפחה. איזה מזל שאבא מחובר תמיד למסנג'ר בעבודה. אחרי כמה הודעות ללא מענה, מספר SMS-ים נטולי תשובה דרך חשבון ה-ICQ שלי ומספר הודעות מייל זכיתי למענה: "כן, אני יודע שאין לך סלולרי".

לדבר על החברה לא היה ניתן, משום שהמחשב שלה בדיוק נשלח לתיקון בסוף השבוע שעבר, ונאלצתי לחכות עד שהגעתי הביתה כדי לדבר איתה. נכון, תמיד היה אפשר לבקש "שיחה" מאחד החברים ללימודים, אבל זה קצת פוגם בעיקרון הניתוק, לא?

ביום חמישי גיליתי שחברים שניסו להשיג אותי בבית (כי הרי אין לי טלפון נייד) נואשו וחדלו לחפש אותי. בחמישי בערב, כבר הבנתי שמה לעשות, עדיין אין כיסוי כלל-ארצי של סקייפ, ורצוי שניתן יהיה להשיג אותי אם יקרה משהו דחוף. בשישי בבוקר לקחתי כבודי בכפי, ויצרתי לתור את חנויות השירות של שלושת חברות הסלולר הגדולות בישראל.

Cellular_notesהמסקנות הידועות מראש: כולם מנסים לבלבל אותך, והסיכוי שתצליח להבין כמה בדיוק תשלם באיזו תוכנית גובל באפס. אחרי חצי שעה באורנג' ו-10 דקות בפלאפון החלטתי בכל זאת להמתין בתור לנציג שירות בסניף סלקום. באורנג' הציעו לי דווקא דיל לא רע, של 49 אגורות לדקה ראשונה ו-30 אגורות לכל דקה נוספת לכל היעדים בצירוף עלות חודשית קבועה של כ-10 שקלים. בפלאפון לעומת זאת הציעו לי מכשיר ישן של מוטורולה בחינם, 100 דקות שיחה ו-100 הודעות SMS לכל היעדים תמורת עלות חודשים של 59 שקל, כאשר על כל דקה נוספת אשלם 49 אגורות. בהתחשב בכך שהדיל שלי בסלקום היה במקור 200 דקות שיחה חינם ליעד נבחר ותעריף קבוע של 54 אגורות לדקה תמורת כ-12 שקלים קבועים כל חודש – אין ספק שיצאתי מבולבל. לא רוצה כאב ראש, רוצה את הדיל שהיה לי בסלקום, ואם הם מתעקשים לגבות ממני 5 אגורות יותר עבור כל דקה – סו בי איט. נמאס לי, נשבר לי, כואב לי הראש. נוחי, הכנעת אותי, נשברתי.

Cellcom_deal_smallכואב ואומלל ישבתי מול איש השירות זיו בסניף סלקום. החייאת הקו התברר, לא עולה דבר, המסלולים החדשים שהם מציעים לא יותר מדי אטרקטיבים, ואני רוצה את המסלול הישן שלי, יעלה כמה שיעלה. ואז, כשאני מקונן בליבי על מר גורל ארנקי ותוך שהוא מתקתק במהירות במסוף המחשב שלמולו, זרק לעברי זיו: "שתדע שאני עושה לך ג'סטה, למסלול שלך כעיקרון אי אפשר לחזור. הנה 200 דקות שיחה חינם ליעד נבחר ו-40 אגורות לדקה לכל היעדים". לא הייתי בטוח ששמעתי נכון. 40 אגורות? במסלול שלי? באמת? איך לא ידעתי ושילמתי יותר?

בקיצור, אחרי שלושה ימים בלי סלולר, מחיר זמן האוויר שלי הוזל בכדי 33% – לפחות עד להעלאת התעריפים הבאה. לא מומלץ לחולי לב, נשים בהריון וילדות בגילאי 13-17.

Technorati Tags: , , , , , , , , ,

web site hit counter

כתיבת תגובה

