לוק של מקינטוש – בחלונות

18 נוב

בפוסט הזה אני גאה במיוחד. לא רק שזו הולכת להיות הפעם הראשונה שאני משלב וידאו בתוך הבלוג, למעשה זו גם הפעם הראשונה שאני מעלה קטע וידאו ליוטיוב – את הבעיה בכתיבת אנגלית אני משאיר לבדיקה בהזדמנות אחרת. אני חייב לציין שהעלאת קטע לאתר הווידאו הזה לוקחת הרבה יותר זמן (ה-ר-ב-ה ה-ר-ב-ה י-ו-ת-ר) משחשבתי שהיא תיקח. זה בטח בגלל תהליך ההמרה או משהו כזה.

בכל מקרה, הפעם בדקתי גרסה חינמית לתוכנה בשם "אובג'קטדוק", שהיא מעין תחליף לשורת המשימות (טאסקבאר) הרגילה של חלונות אקס-פי, שמזכיר מאוד את ה"טאסקבאר" של מערכות מקינטוש. היתרון העיקרי של אובג'קטדוק בעייני הוא באמת הדמיון שלו למק, ובתור אדם שהעיניים יוצאות לו כל פעם שהוא רואה מקינטוש, הייתי חייב לנסות את הסרגל הזה. בסרטון הקטן שהכנסתי ניתן לראות כיצד בדיוק מתפעלים את התוכנה.

על אף האנימציה משובבת הנפש, כמשתמש ותיק ומכור של חלונות אקס-פי (שוב אנגלית-עברית), התקשיתי להסתגל להיעדר סרגל השיגור המהיר (קוויק לונץ'), מגש המערכת (סיסטם טריי) וכפתור ה"התחל" – למרות שכאן תמיד יכולתי להקיש קונטרול + אס. אפשר אמנם להשאיר את שורת המשימות של חלונות ולהשתמש באובג'קטדוק בנוכחותה, אבל זה נראה קצת מגוחך יחד. מעבר לכך, השיטוט בין היישומים עם העכבר היה קצת מעיק, ולא לגמרי אינטואטיבי עבורי.

objectdock_preview

בגרסת התוכנה בתשלום ניתן להרכיב בתוכנה מספר תפריטים (דוקס) בהם ישבו קיצורי דרך המחולקים לקטגוריות, ושכל תפריט נגיד באמצעות לשונית המצויה מעל לסרגל עצמו. בגרסת החינם שבדקתי אין את האפשרות הזו, אבל עדיין, ולמרות התלונות הקודמות שהשמעתי, כן מצאתי בה כמה יתרונות מלבד "אפקט המק". ראשית, כל חלון או יישום שתמזערו יופיעו בתצוגה ממוזערת של חלון התוכנה המלא יחד עם סמל התוכנה – פיצ'ר חביב ביותר.objectdock_google יצירת קיצורי דרך חדשים בסרגל מתבצעת על ידי ממשק גרירה והדבקה פשוט (דראג-נ-דרופ). גם התמיכה בעברית היתה מושלמת, דבר שלא הייתי בטוח בו לפני ההתקנת התוכנה. אפשרות נוספת בתוכנה, אותה עוד לא בדקתי, היא יצירת מעין מיני-אפליקציות קטנות, המכונות "דוקלינגס" שיבצעו פעולות מוגדרות ספציפיות ויופיעו על הסרגל – סוג של ווידג'טים של התוכנה.

למרבה הצער, כשיוצרים בקלילות קיצור דרך לתוכנה נוספת באובג'קטדוק, התמונה המתקבלת היא למעשה תמונת תקריב של סמל התוכנה. נתון זה אומר שכאשר תעמדו מעל הסמל, מה שיביא להגדלתו, תראו תמונה הנראית לא מפוקסת. חסרון בולט בתוכנה שיתרונה הגדול הוא בגרפיקה שלה.

objectdock_hebrewדבר נוסף שהפריע לי היה קשור ב"דוקלינג" של מזג האוויר. אני אמנם לא פריק שחייב לדעת כל רגע מה הטמפרטורה המדויקת, אבל אם כבר יש פיצ'ר כזה, לא ברור לי למה הוא חייב להתעדכן באמצעות המיקוד של העיר המבוקשת בארה"ב, ולא בטכנולוגיית רסס פשוטה כמו על תוכנה אחרת לעדכוני מזג אוויר – דבר שהיה יוצר מבחר גדול בהרבה של מקומות להתעדכן מהם.

בכל מקרה, אם מטרתי היתה להזיז את הלאפטופ שלי צעד אחד קרוב יותר לכיוון מקינטוש, אובג'קטדוק בהחלט ביצעה את התפקיד. וגם אם לא, תמיד אפשר פשוט לצבוע את הקופסה בלבן.


web site hit counter

כתיבת תגובה

